«گلشیفته فراهانی و زهرا امیرابراهیمی درس عبرتی برای سلبریتیها باشند»
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۰۶۰۰
روزنامه کیهان نوشت: سلبریتیهای وطنفروش و خودفروختهای مانند خانمی که اخیراً در جشنواره فیلم کن جایزه گرفت باید بدانند این جوایزشان پشیزی نمیارزد چرا که به کشور و ارزشهای ملی کشور خود خیانت کردهاند.
روزنامه کیهان در شماره امروز خودش به نقل از امیرحسین شریفی، تهیه کننده سینما نوشت: گلشیفته فراهانی قبل از مهاجرت و ترک وطن نسخهای از فیلم «اشک سرما» با زیرنویس انگلیسی را از من تحویل گرفت، اما خیانت در امانت کرد و آن را در اختیار شرکتهای پخش خارجی قرار داد! من به تازگی از این ماجرا مطلع شدهام و از نظر حقوقی پیگیر خیانت در امانت او هستم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: علاوهبر مسئله خیانت در امانت این بازیگر که نتوانست در آن سوی آبها به هیچ جایگاهی برسد نکتهای برای من بسیار حائز اهمیت بود و اینکه فهمیدم او خودش فهمیده چه خبطی کرده و هنوز بعد از ۲۰ سال که در آن طرف مرزها زندگی میکند با فیلمهای سینمای ایران روی خود مانور میدهد و خود را مطرح میکند.
شریفی با بیان اینکه افرادی مانند گلشیفته فراهانی باید درس عبرتی برای سایر سلبریتیها باشند اظهار داشت: سلبریتیها یادشان باشد که اگر روزی از کشور بروند باید برگردند به فیلمهای ملی و ارزشی که در ایران بازی کردهاند چرا که در آن سوی مرزها اصلاً به آنها اجازه عرضاندام داده نمیشود. این در ایران است که مردمان هنردوستی دارد و به هنرمندان توجه ویژهای میشود و هر کس از ایران برود جز پشیمانی و سرخوردگی چیز دیگری عایدش نخواهد شد.
این سینماگر خاطرنشان کرد: سلبریتیهای وطنفروش و خودفروختهای مانند خانمی که اخیراً در جشنواره فیلم کن جایزه گرفت باید بدانند این جوایزشان پشیزی نمیارزد چرا که به کشور و ارزشهای ملی کشور خود خیانت کردهاند.
وی تأکید کرد: توصیه من به جوانانی که تازه وارد حیطه بازیگری و دنیای سینما شدهاند این است که فریب زرق و برقهای ظاهری کشورهای دیگر را نخورند و دل در گرو مهر وطن داشته باشند و بدانند آن طرف سرابی بیش نیست! بازیگری که آن سوی مرزها میرود یا باید فراموش شود یا با وطنفروشی و برهنه شدن در مقابل دوربین بیگانگان و بازی در فیلمهای ضداخلاقی، ضدملی و ضددینی بتواند خود را مطرح کند.
شریفی تأکید کرد: خوب میدانم که این افراد پشیمانتر از پشیمان هستند، اما خود کرده را تدبیر نیست! اینها خودشان در منجلابی گرفتار شدهاند که حتی تصور رهایی از این منجلاب برایشان دشوار است، اما تلاش مذبوحانه میکنند که همچنان مورد توجه مردم ایران واقع شوند غافل از آنکه ملت ایران به وطنفروشان و خودفروختگان هیچ توجهی نداشته و نخواهند داشت.
منبع: فرارو
کلیدواژه: زهرا امیر ابراهیمی گلشیفته فراهانی سلبریتی ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریدار به اهمیت نور در این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/